BURS

BURS

16 Mart 2012 Cuma

HZ. PEYGAMBER'DEN SANA MESAJ VAR

HZ. PEYGAMBER'DEN SANA MESAJ VAR

Sadakanın Fazileti

Ka'b b. Ucre(r.a)dan Rasulullah (sav) şöyle buyurdu:
''Ey Ka'b b. Ucre! muhakkak ki haram bir lokmayla oluşan hiçbir kan ve hiçbir et cennete giremez. Cehennem ona daha layıktır. Ey kab b. ucre ! İnsanlar iki çeşit sabahlarlar. (bazıları) cehennemden azad olmaya uğraşır ve azad olur.(bazısı ise) helakı arar ve cehennemlik olur. Ey kab b. Ucre! Namaz allah'a yakınlıktır. Oruç kalkandır.Nasıl ki kıragı(çiğ),düz taşın üzerinden akıyorsa aynı onun gibi sadaka da hataları söndürür.(hataların mağrifetine sebep olur.)
Muaz b. Cebel (ra) dan .''Ben Rasulullah ile bir seferde bulunuyordum.o'na sordum :Ya Rasulallah! Bana öyle bir amel söyle ki beni cennete soksun,cehenneminden uzaklaştırsın.
Rasulullah buyurdu ki: Sen gerçekten büyük bir şey sordun.Ama Allah(cc)kime kolaylaştırırsa o ona kolay gelir. Allah'a ibadet et,O'na hiçbir şeyi ortak koşma. Namaz kıl,zekat ver.Ramazan orucunu tut ve Beytullah'ı haccet.
Sonra Peygamber(sav) buyurdu ki:
Ben size hayır kapılarını öğreteyim mi?
Evet ya Rasulallah, dedim.Peygamber(sav) buyurdu ki:Oruç kalkandır.su,nasıl ki ateşi söndürüyorsa sadaka da aynı öyle günahları siler.''(tirmizi)
Meymune binti Sa'd(ra)dan, ''Rasulallah'a dedim ki: Ya Rasulallah! sadaka hakkında bize bilgi ver.Peygamber(sav)buyurdu ki: sadaka verirken her kim ki Allah'ın rızasını aramayı hesap ediyorsa sadaka cehennme perdedir.''(teberani)

Allah(cc)dan korkmak 

Ebu Zer(ra)dan. ''dedim ki :Ya Rasulallah! Bana vasiyet et. Buyurdu ki:Allah'tan kork,çünkü Allah korkusu bütün işlerin başıdır. Dedim ki:Ya Rasulallah artır. Buyurdu ki:Kur'an oku;çünkü Kur'an okumak dünyada sana nurdur,semada da azıktır.''

Kur'an Okumanın Fazileti

Ebu Umame el-Bahili(ra)dan. ''Nebi(sav)i şöyle derken işittim:Kur'an okuyun,çünkü Kur'an kıyamet günü okuyanlara şefaatçi olarak gelir. bakara ve ali imran suresini okuyun, çünkü o iki sure kıyamet gününde beyaz iki bulut olarak gelirler.(Yahut ta düz bir şekilde kanat çırpmadan uçan iki kuş gurubu halinde sahiplerinin kurtarılması için mücadele ederek gelirler). Bakara suresini okuyun, çünkü onu okumak berekettir. Okumamak ise hasrettir ve sihirbazlar O'na güç yetiremezler.''(müslim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder