BURS

BURS

1 Mayıs 2012 Salı

Hacet duaları ve namazı

İnsanların bir çok sıkıntısı oluyor.Bunlar arasında evlanmek isteyen geçim darlığı çeken hastalıklardan
kurtulmak isteyenler  önce tedbirlerini almak durumundadırlar.Sonra da ALLAH'a(c.c) dua etmelidirler.
İnsan bir işin neticesinin  iyi mi kötü  mü olacağını bilemez.Muhakkak şu işim olsun diye ısrar etmemeli ''Hayırlıysa olsun ''Demeli.Şunlar yapılmalıdır.

1.İstiğfar okumalı :Hasan-ı Basri Haretlerine kıtlıktan fakirlikten çocuğunun olmadığından şikayette bulunuldu.Hepsini de istiğfar etmesini söyledi.Sebebi sorulunca Kuran-ı Kerimden üç ayet -i kerime okudu.Meali şöyle:
(Çok affedeci olan  Rabbimize istiğfar edin ki gökten bol yağmur indirsin size mal ve oğullarla yardım etsin için bahçeler ımraklar versin.) (Nuh-10-12)

2.Dileğine kavuşmak için iki rekat hacet namazı kılıp Peygamberimize Ehli beytine sahabelere bulunduğu  şehir de varsa maruf velilerin ruhlarına ve şehitlerimizin ruhlarına hediye eder.İstediği
haceti neyse ALLAH'dan (c.c) ister.

3.Adakta bulunmalı.Adak şakaya gelmez hacetiniz olduğu takdirde adağınızı yerine getirmek gerekir.

4.Peygamber efendimiz(s.a.v) şefaat istemeli Kör bir zat gelip ( YA RESULLULLAH 'ALLAH'I TEALAYA DUA ET GÖZLERİM AÇILSIN) dedi,Peygamber efendimizde (Güzel ebdest al  sonra Ya rabbi sana yalvarıyorum .Sevgili peygamberimiz s.a.v araya koyarak senden istiyorum .Ey çok sevdiğim Peygamberim MUHAMMED ALEYHİSELAM .seni vesile ederek Rabbime yalvarıyorum.
Senin hatırın için kabul etmesini istiyorum.Ya rabbi bu yüce Peygamberi bana şefaatçi, eyle onun hürmetine duamı kabul eyle)okumasını söyledi Oda abdest alıp dua etti .Hemen gözleri açıldı.(tirmizi)Bu duayı ouyanlar maksatlarına kavuşmuşlardır.

5.Esmaül Hüsna ile dua edilmelidir.(70 KERE Ya rahim YA KAVİYYU  Ya kadir okuyupta dua eden kimse  ne isterse istesin Cenab-ı HAK DUASINI KABUL EDER NE MURADI VARSA VERİR)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder