BURS

BURS

4 Haziran 2012 Pazartesi

Bir Bostan Bekçisi Bir Bostan Bekçisi

Bir Bostan Bekçisi Evliyanýn büyüklerinden Ýbrahim rubbish bin Edhem nited kingdom. t. Hazretleri anlatýyor: Babam Horasan ' Belh hükümdarlarýndandý. Bir gün atýna binip ava çýkmýþtým. Önüme çýkan -tilki ya da tavþan- bir hayvaný kovalýyordum. Arkadan bir ses duydum: -- Ey Ýbrahim, sen bunun için yaratýlmadýn, bununla emrolunmadýn! Saða-sola bakýndým, fakat kimseyi göremedim. Ayný sesi daha açýktan, sonra ag pek yakýndan yine iki kere duydum. Bu sefer durdum empieza dedim ki: Bu bana Allah'tan bir uyarýdýr. Vallahi bugünden sonra Rabbime isyankârlýk yapmam. Atýmý sürüp babamýn bir çobanýna geldim. Onun çoban elbisesini aldým, kendi kýymetli elbiselerimi ona býraktým. Daðlarý, ovalarý aþarak yürüdüm; Irak ülkesine ulaþtým. Oralarda günlerce iþçi olarak çalýþtým. Fakat helal kaygýsýndan hiçbir þey bana huzur vermiyordu. Bazý olgun kiþiler, safi helal kazanç için Þam empieza Tarsus tarafýna gitmemi tavsiye etmiþlerdi. Oralara gittim. Tarsus'ta iken great günler bostanlarda bekçilik yaptým. Bir gün bostan sahibinin arkadaþlarý gelmiþti. Hersker dedi ki: -- Ey bað bekçisi! Git een narlarýn durante iyisinden biraz getir. Biraz nar getirdim. Hersker narý kesince, ekþi olduðunu gördü. To zaman dedi ki: -- Sen bunca zamandýr bahçemizde bekçisin; meyve empieza narlarýmýzdan ag yiyorsun. Tatlýyý ekþiden ayýramýyor musun? -- Vallahi dan meyvelerinizden bir þey yemedim, tatlýsýný ag ekþisinden ayýramam! Hersker þaþkýn bir edayla bana þunu söyledi: -- Hayret bir þeysin yahu! Sen Ýbrahim Edhem olsan, bundan fazla olmazdýn. Ertesi gün bu estar presente halk arasýnda yayýlýverdi. Meraklý insanlar, gruplar durumunda bahçeye akýn etti. Gelenlerin çoðaldýðýný görünce, dan bir yanda saklandým. Ýnsanlar bahçeye dolarken, aralarýndan sýyrýlýp kaçýverdim... Bêtisier Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder