BURS

BURS

4 Haziran 2012 Pazartesi

Bir Günahkarın Cenazesi (dini hikayeler)

Bir Günahkarýn Cenazesi Malik ibn Dinar Hazretleri (ö. 131/748) anlatýyor: Basra’da küçük bir grubun bir cenazeyi taþýdýðýný gördüm. Cenazeyi uðurlayan baþka kimse de yoktu. Neden cenazeye katýlým olmadýðýný sordum. Dediler ki: - Bu adam büyük günahkâr, asi ve ömrünü boþa harcamýþ biriydi. Ben de cenazenin namazýný kýldým ve kabrine indirdim. Sonra bir gölgeliðe çekildim. Uyuyakalmýþým. Rüyamda iki meleðin gökten indiðini gördüm. Az önceki cenazenin kabrini açtýlar. Biri onun yanýna indi ve arkadaþýna þöyle dedi: - Onu cehennem halkýndan yaz. Bunda isyansýz ve günahsýz bir organ yok! Dýþarýdaki arkadaþý ona dedi ki: - Ey kardeþim, onun hakkýnda acele karar verme! Gözlerini bir yokla. - Gözlerini yokladým. Ýki gözünü de haram bakýþlarla dopdolu gördüm. Arkadaþý onun kulaðýný, dilini, ellerini ve ayaklarýný yoklamasýný söyledi. Þu cevabý aldý: - Kulaðýný yokladým. Kötü ve çirkin þeyleri dinlemesiyle dolu gördüm. Dilini yokladým. Yasaklara dalmasý ve haramlarý dile getirmesiyle dolu olduðunu anladým. Ellerini kontrol ettim. Ýki elinin de haram olan lezzet ve nefsanî isteklerle dolu olduðunu farkettim. Ayaklarýný da yokladým. Ayaklarýný çirkinliklerde ve kötü iþlerde yürümesiyle dopdolu buldum! Diðeri dedi ki: - Ey kardeþim, sen yine acele etme. Bir de ben onun yanýna ineyim. Ýkinci melek cenazenin yanýna indi. Biraz bekleyip arkadaþýna dedi ki: - Ey kardeþim, ben bunun kalbini yokladým ve imanla dolu olduðunu öðrendim. Onu rahmete kavuþmuþ bahtiyar kimse olarak yaz! Artýk Allah’ýn lütfu, onun günah ve hatalarýný bütünüyle kuþatmaktadýr. Yafiî Hazretleri diyor ki: Ancak bu saadet, o kiþi için Allah’ýn yardýmýyla hasýl olmuþ demektir. Fakat bu saadet her günahkâr için ortaya çýkmaz. Böylesine de güvenip aldanma! Bütün günahkârlar, güçlerinin yettiði hususlarda tehlikeyle karþý karþýyadýrlar. Ýtaatkâr kullar da kendileri için nasýl bir sonuç olacaðýný bilemezler. Yüce Allah’tan dünya ve ahirette güzel son ve baðýþlanma, af ve afiyet dileriz. Abdullah el-Yafiî, Ravzu’r-Reyahin fi Hikâyati’s-Salihîn, s. 178-79. BÝNBÝR DAMLA – Yusuf YAVUZ Semerkand Dergisi, 2007 Mart Ana Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder