BURS

BURS

4 Haziran 2012 Pazartesi

Bir insanı tanımanın yolları nelerdir

Bir insaný tanýma yollarý nelerdir 'Bir adam Hz. Ömer (r. a. )'in yanýnda bir hususta þâhitlikte bulunmuþtu. Ömer ibnü'l-Hattâb hazretleri ona, ' Ben seni tanýmýyorum, seni tanýyan birini getir, dedi. Orada bulunanlardan birisi, ' Ben onu tanýyorum, deyince Hz. ömer, ' Nasýl bilirsin? diye sordu. O da, ' Emin ve âdil bir adam olarak tanýyorum, cevabýný verdi. Hz. Ömer (r. a. ) tekrar sordu: ' Gecesini gündüzünü bildiðin, yakýn bir komþun mudur? ' Hayýr, diye cevap verdi adam. Hz. Ömer (r. a. ) sormaya devam etti: ' Ýnsanýn takvâsýný ortaya koyan, muâmelesidir. Bu adam, alýþ'veriþ yaptýðýn bir kimse midir? Adam tekrar, ' Hayýr, dedi. Hz. Ömer (r. a. ) bu defa; ' Bununla, insanýn ahlâkýnýn güzel veya çirkin olduðunu anlamaya imkân veren bir yolculuk yaptýn mý? diye sordu. Adam bu soruya da, ' Hayýr, cevabýný verince, Hz. Ömer (r. a. ), ' Sen onu tanýmýyorsun, dedi ve sonra da adama dönerek, ' Git, seni tanýyan birini getir, buyurdu. ' Demek ki bir insaný iyi tanýyabilmek, doðruluk ve dürüstlüðünden emin olabilmek için; onunla, ya yakýn komþuluk yapacaksýn veya alýþ-veriþte bulunacaksýn yahut da beraber yolculuk edeceksin... Aksi takdirde, yani bu ölçülerden hiçbirisi ile tartmadýðýn bir kiþi hakkýnda, müsbet veya menfî yönde þahâdette bulunmayacaksýn. Zira bu demektir ki, sen onu tanýmýyorsun. Alýntý: Fazilet Takvimi, 2001 Ana Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder