BURS

BURS

12 Nisan 2012 Perşembe

''AYETLER VE GÜZEL SÖZLER''

 Muhammed V. Basi her sabah namazına mütekabien şöyle dua ederdi.


Şeytanı korkutan dua:Allah'ım sen bize bir düşman musallat ettinki o ve maiyyeti bizi ve kusurlarımızı görür,fakat biz onu göremeyiz.Allah'ım onu rahmetinden ümidini kestirdiğin gibi,bizdende onu mahrum et.Afvından ümidini kestirdiğin gibi bizdende ümidini kestir.Rahmetinle onun arasını uzaklaştırdığın gibi,bizimlede onun arasını uzaklaştır.Zira muhakkak ki senin gücün herşeye yeter sen kadirsindir.

    Bu zat birgün mescide giderken şeytan karşısına çıktı ve;
---- Beni tanıdınız mı? diye sordu Muhammed;
---- Hayır bilemedim kimsiniz dedi İblis;
----Ben iblisim diyince Muhammed;
----Ne istiyorsun diye sordu İblis;
----Senden ricam şu istiazeni başkalarına öğretme bende bunun karşılığı olarak sana dokunmam dedi;
----Andolsun ben bunu herkese öğretirim.Sende elinden geleni yap dedi.


Dille ilgili ayetler:

  Onlardan öyleleri vardır ki, dillerini kitaba doğru eğip bükerler siz onu(bu okur göründüklerini) kataptan sayasınız diye.Oysa o kitaptan değildir. Oysa o Allah  katındandır derler.Oysa o Allah katından değildir.Kendileride bildikleri halde Allah'a karşı (böyle) yalan söylerler. (3/78)

Kimi yahudiler kelimeleri konuldukları yerlerden saptırırlar ve dillerini eğip bükerek ve dine büyük bir hınç besleyerek:Dinledik ve karşı geldik .İşit işmez olası Raina bizi güd bize bak derler.Eğer onlar İşittik ve itaat ettik sende işit bizi gözet deselerdi  elbette kendileri için daha güzel ve daha hayırlı olurdu.Fakat ALLAH onları küfürleri dolayısıyla lanetlemiştir.Böylece onlar az bir bölümü dışında inanmazlar.(4/46)

 (LUT) Onlara bunlar benim konuğumdur,Beni utandırıp dillere  düşürmeyin dedi.(15/68)

İyiliği gizlemek kötülüğü gizlemekten daha üstündür.(Ebu Bekir Ferra)

Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım başım göğe ererdi.(İmam-ı Azam)

İnsan alışkanlıklarının çocuğudur.(İbni Haldun)

Herkes herkse bi lokma ekmek verebilir ama boğaz bağışlamak ancak ALLAH'IN işidir.
( Hz Mevlana)

Güzel söz söyleyen kimseden kötü söz işitmez.(Firdevsi)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder