BURS

BURS

11 Mart 2012 Pazar

3. SELİM'İN ŞİİRLERİNDEN.

              SULTAN 3. SELİM'İN ŞİİRLERİNDEN....

      SALTANATIN GELİP GEÇİCİ OLDUĞUNU ANLATMA SADEDİNDE

  Bağ-ı alem içre zahirde sefadır saltanat
  Dikkat etsen manevi kavgaya cardır saltanat
  Bu zamanın devletiyle kimse mağrur olmasın
  Kam alırsa adl ile ol dem becadır saltanat
  Kıl tefekkür ey gönül çarhın hele devranını
  Ki safa ise velev ekser cefadır saltanat
  Bu cihanın devletine eyleme hırs ü tama'
  Pek sakın ilhami zira bi-bekadır saltanat
 
     ''KELİMELER VE ANLAMLARI''
 Bağ-ı alem içre;ALEMDE
 Zahirde;GÖRÜNÜŞTE
 Car;ÇEKEN,YARDIM EDEN ,SÜRÜKLEYEN
 Kam;MAKSAD, MURAD
 Beca;LAYIK,UYGUN,YERİNDE,MÜNASİP
 Tefekkür;DÜŞÜNMEK
 Çarh;FELEK,GÖKYÜZÜ
 Hırs;ŞİDDETLİ İSTEK,GÖZÜ DÖNMÜŞÇE SAHİP OLMA ARZUSU
 Tama;DOYMAZLIK AÇ GÖZLÜLÜK
 Bi-beka;ÖLÜMLÜ, SONLU, DEVAMSIZ
 
''ALLAH'IN ÖNÜN'DE ACİZ BİR KUL OLDUĞUNU,PADİŞAHLIK GURURU DUYMADIĞI İFADE SADEDİNDE;''

          Şükür kim olmışuz can ile kulı
          Olur mı hiç devlet bundan ulı
          Çü Sen'sün kullarınun padişahı
          Sen'in lutfunla avf olur günahı

''Peygamber Efendimiz'e(sallallahü aleyhi ve sellem) muhabbet ve övgü sadedinde''

 
İki alem serveridir
Ol Muhammed Mustafa
Mürsel-iins ü peridür
Ol Muhammed Mustafa


    Vaktini idrak ideydüm
    Payını yüzler süreydüm
    Vech-i pakini göreydüm
    Ol Muhammed Mustafa

Ah zamanunda  olaydum
Gazveye bile gideydüm
Ben de çok rif-at bulaydum
Ol Muhammed Mustafa
  

   Bendedür İlhami candan
   Lutfun ümmid eyler andan
   Hıfz ide anı ziyandan
   Ol Muhammed Mustafa


  Mürsel-i ins ü peridür;İnsanların ve cinlerin peygaberidir
  Gavze;Efendimizim bizzat iştirak ettiği savaşlardır
  Rif-at;Yükselme
  Vech-i pakini;Pak yüzünü
  Hıfz ide;Korumak












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder